Dancing in the Rain

You wouldn’t expect 15 mm of rain in 5 Minutes, would you? Not today…me neither, but as the locals would say: you better expect four seasons in one day. Gosh, it was so hot and sunny this morning. I used a lot of sunscreen, when I was about to get ready for my walk, just to make sure not to get burned…about twenty minutes after I left – I was down at Deep bay – the weather changed so dramatically from a perfectly clear blue sky to a dark grey rain miracle. I was soaked in two minutes, my glasses were useless couldn’t do anything but walking in the rain and wonder. “Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain.” Right? Right! Besides, my mascara is awesome!

20150219_144255
Even my sun hat is soaked 🙂

Regengruß

Ihr würdet doch auch keine 15 mm Regen in 5 Minuten erwarten, oder? Nicht an einem so schönen Tag, wie heute!? Ich jedenfalls nicht, aber wie die Einheimischen sagen: Rechne besser mit vier Jahreszeiten an einem Tag. Passiert hier öfters. Es war so heiß und sonnig heute Vormittag, dass ich extra viel Sonnenmilch verwendet habe, um ja nicht zu verbrennen. Zwanzig Minuten nachdem ich mich auf den Weg gemacht hatte – ich war gerade an der Deep Bay angekommen – verwandelte sich der eben noch strahlend blaue Himmel in ein tief grauen Regenorakel. Zwei Minuten später war ich total durchnässt, meine Brille in diesem Moment vollkommen nutzlos und ich konnte nichts machen, außer im Regen nach Hause zurück zu marschieren und mich zu wundern. So ein schöner Tag. Wie geht der Spruch noch: „Im Leben geht es nicht darum darauf zu warten, dass der Sturm vorüber zieht. Es geht darum zu lernen im Regen zu tanzen.“ Richtig? Richtig! Und mein Mascara hat übrigens gehalten!

PS: Jetzt wieder strahlender Sonnenschein hier auf der Insel am anderen Ende der Welt

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s